Uczniowie klasy 3a Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w ramach innowacji „Empatia w matematyce” wykonali I moduł „Matematyka z sercem”, który połączył rozwijanie umiejętności matematycznych z budowaniem samoświadomości i kompetencji społeczno-emocjonalnych. W ramach działań dzieci zrealizowały kilka angażujących zadań, które pozwoliły im lepiej zrozumieć siebie, innych oraz praktyczne zastosowania matematyki.
Pierwszym elementem projektu był Wykres nastrojów klasy, dzięki któremu uczniowie obserwowali, jak zmieniają się ich emocje w ciągu dnia i tygodnia. Następnie powstała Mapa emocji w przestrzeni klasy, która pokazała, w jakich miejscach najczęściej pojawiają się określone uczucia, co stało się pretekstem do rozmów o komfortowej i bezpiecznej atmosferze.
Kolejnym zadaniem było Liczenie dobrych uczynków – uczniowie monitorowali swoje życzliwe działania, a następnie analizowali dane, tworząc proste zestawienia i wykresy. Wspólne budowanie wieży z klocków okazało się świetnym ćwiczeniem na współpracę, planowanie oraz mierzenie wysokości i stabilności konstrukcji.
Projekt zakończyła „Tablica supermocy”, na której dzieci wskazywały swoje mocne strony oraz talenty kolegów i koleżanek. Dzięki temu wzmocniły poczucie własnej wartości i empatię wobec innych.
Wszystkie aktywności nie tylko rozwijały kompetencje matematyczne oraz emocjonalno-społeczne uczniów, lecz także dostarczyły im wiele radości. Projekt pokazał, że matematyka może być bliska codziennym doświadczeniom, a nauka przez zabawę jest najlepszą drogą do odkrywania swoich możliwości.